tisdag 1 februari 2011

ledig dag



I dag har jag haft ledig dag och det passade jättebra ör barnen hade studiedag så då slaåå jag fixa barnvakt eller ta ledigt.
Vi har fått en hel del gjort idag, skulle fixat naglarna på en tjej kl 10 men hon hade skrivit fel dag så jag fixade mina egna istället. Sen har Vi spelat schack, Alex har bowlat med fotboll och tomma flaskor. Har kört en maskin tvätt och diskat, bakat cholkadbollar och ätit upp dem. Fy Lise...
Planterat om lite blommor, gjort ansiktsmask, ringt och beställt gardiner. De färdigsydda hissgardinerna passade inte våra fönster så jag ringde och måttbeställde från Jotex. Trist att det var så lång leveranstid bara, de skulle komma i början på juni. Nu är frågan om man ska sätta upp de gamla eller vara utan. Jag tycker faktiskt inte att det är ett måste med gardiner. Och de här skulle inte sättas upp med gardinstång så då kan man ju skruva ned fästena också. Beställde också stolsdynor i samma tyg, det ska nog bli fint.
Nu blir det tortellini med skinkfyllning och ostsås till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar