tisdag 22 februari 2011

ledig tisdag

Denna vecka fick jag en ledig tisdag.
Förr veckan körde jag Uppsala och tog även min egna Enköping och Hk för det var ju alla hjärtans dag på måndagen och ville fixa till efter det. Men det är ju bara bra om man får lite extra att göra. Mitt ordinarie schema är ju på 25-29 tim. 2 v schema och varannan vecka jobbar jag lörd så då blir det fler tim.
Jag skjutsade ivag barnen till skolan och sen har jag tvättat lite och ska snart ta lite kaffe och sätta mig en stund i soffan.
Har lite att göra saker: diska, tvätta med, sätta lite frön, ringa ett par samtal, betala in räkningarna, hämta Alex, handla, hämta Alex kompis.
Sen har jag lite naglar i kväll.

Det rullar på.

I helgen var vi till syrran i lördags och hälsade på, mamma var också där. Vi fikade, ungarna lekte och spelade spel, käkade mat och kollade på melodifestivalen.

I söndags kom svägerskan och familjen, vi bjöd på lite fylld fralla, det är mumma det.

Men nu måste vi skärpa oss med fika och mat, fy vill inte ligga i vassen en sommar till....
Hade ju gått ner 6 kg när jag var sjuk men nog f..n har de kommmit tillbaka.
Allvarligt så skulle jag behöva gå ner 18 kg.
Gårdagen gick bra, jag bytte ut två mål mat till soppa och åt bara liten portion på kvällen och var skithungrig när vi skulle gå och lägga oss men då tog jag ett päron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar